Category Archives: Uncategorized

Impressie Business Brandal Culemborg

Impressie Business Brandal Culemborg

Voor het eerst heb ik deelgenomen aan de bijeenkomst van Business Brandal. Deze werd georganiseerd in Culemborg, bij de woon/werkplek van mijn vriendin Mariska Helling en haar man Walter.

Een warm, inspirerend huis met een Indische uitstraling, een zeer gepaste locatie voor de Business Brandal, door het licht, en natuurlijk het groen in overdekte tuin(kamer)!

Bij Mariska Helling

Ik had me geen voorstelling van de avond gemaakt, was wel benieuwd hoe ik het zou vinden, gezien dit voor mij de eerste keer was dat ik naar een netwerkbijeenkomst ging. Ik had geen idee, maar het was een fijne, inspirerende avond met veel verschillende mensen, met oh zo veel overeenkomsten, leuk!

Na het arriveren van de dames van de catering, die zeer lekker eten mee hadden genomen, arriveerden al snel de andere collega-ondernemers. Sommigen kenden elkaar al en soms ook al wat langer, maar sommigen waren, net als ik, ook voor het eerst.

Hanna's catering

De avond werd officieel geopend met een voorstelrondje, wie ben je, wat doe je, wat neem je mee en wat kom je brengen? Leuk te horen waar iedereen mee bezig is, zoveel diversiteit: cranio sacraal, massage, advocatuur, communicatie, marketing, opstellingenwerk, toneel, begrafenisondernemer, ouderenzorg, enz, enz.

Na het voorstelrondje kreeg Clark Nowack de gelegenheid te vertellen over zijn werk, het innoveren van benodigdheden in de zorg. Boeiend en heel verrassend, juist door nieuwsgierig te zijn, door te vragen en de eenvoud op te zoeken ontstaan er bij hem simpele, maar zeer doeltreffende en bruikbare innovaties voor deze sector!

Na de presentatie van Clark werd het buffet geopend en was het tijd om gezamenlijk te gaan eten.

 

Goede gesprekken onder het genot van.

De onderlinge verbinding was duidelijk aanwezig en daardoor voelde ik me direct opgenomen in de groep.

De avond voelde als een warm bad en was een feest van herkenning en erkenning. Bij sommige collega’s hoorde ik al dezelfde struikelblokken; jezelf wegcijferen, onzeker over eigen kwaliteiten. Van binnen maakte ik een sprongetje; “Gelukkig, ik ben niet de enige, wat fijn!”

Door er met elkaar over te praten kwamen er al snel nieuwe inzichten en kon ik me laten inspireren door diegenen die deze struikelblokken nooit gekend of al overwonnen hebben.

Kortom, een waardevolle, ondernemende en inspirerende avond!

 

Harte groet en tot een volgende Business Brandal,
Anita Bunt
www. Anitabunt.nl
Mensontwikkelingswerk
Email contact: info.apestaartje.anitabunt.nl

 

Logo voor onze stichting

Logo voor onze stichting

Beste Brandallers,

Zoals jullie weten zijn wij op zoek naar een logo voor onze stichting. Wij willen dat logo graag door jullie laten ontwerpen. Vraag aan een ieder is dan ook na te denken over ons logo én dat logo te ontwerpen.

Het zou mooi zijn wanneer we aanstaande bijeenkomst het uiteindelijke ontwerp te kunnen tonen. Dat is kort dag maar daar zitten we jullie vast niet mee. Ideeën genoeg, toch?

De logo-commissie bestaat uit Cherie Brocken, Maureen Bol en ondergetekende. Reacties graag naar clark.nowack@reqcare.com.

Veel succes en wij zien jullie creatieve ideeën graag per mail verschijnen!
Cherie, Maureen en Clark

In de bijlage nadere informatie aangaande de eisen.

betekenis Brandal

De betekenis Brandal

Business Brandal naam
Anne heeft de naam Business Brandal (ondeugend) van een oud-klasgenootje gekregen.  Ze  had nog het idee om Brandal een op een in het Nederlands te vertalen alleen “Ondeugende Business” gaf teveel ondeugende gedachten. ;-). Op de website van
Indisch4ever is een levendige discussie te lezen over de betekenis Brandal. Er blijkt dan meer achter het woordje Brandal te zitten.

De Ondernemer Business Brandal 18 januari

De ondernemer

Het initiatief van Business Brandal wordt steeds meer en meer gespot. Afgelopen donderdag is het bestuur Business Brandal door Frank Thooft van de Ondernemer (een bijlage van de Gelderlander) geïnterviewd. Het artikel met foto (fotograaf Jacques Kok) is zaterdag 18 januari te lezen. We zijn erg benieuwd naar de response en of het natuurlijk nieuwe gezichten oplevert tijdens de bijeenkomst op 10 februari in Vasim te Nijmegen.
Vanaf 20 januari is hier het artikel te lezen.

Presentatie Business Brandal Frans Vodegel

Op 21 oktober 2013 gaf Dr. Frans Vodegel de presentatie “Business Brandal. Is er toekomst?”

– Wat voor type organisatie moet BB zijn?
–  Hoe bereiken we legitimiteit?

In zijn presentatie passeren een aantal modellen de revue. De sociëteit (zingeving) springt eruit.  De SWOT legt zaken als sterke verbondenheid als sterk neer. Een dilemma. Door een tekort contactmoment is het moeilijker een relatie op te bouwen.

De presentatie mocht maar 10 minuten duren en daarom was er na afloop geen discussie mogelijk. Desondanks zette de  inhoud van de presentatie het bestuur en de aanwezigen aan het denken. Het is zinvol om de inhoud en de aanbevelingen een volgende keer te bespreken.   Bekijk hier de  Presentatie Frans Vodegel – Business Brandal 21-10-13 

 

 

 

 

 

 

Aanmelden Business Brandal Bijeenkomst 21 oktober 2013

Uitnodiging Business Brandal 21 oktober in Nijmegen.

Hier kun je je direct aanmelden:
Akkoord met de kleine lettertjes? 😉 Ja… Dan vind je hier het aanmeldingsformulier

Verslag Business Brandal Bijeenkomst op 17 juni.

De afgelopen Business Brandal bijeenkomst van 17 juni 2013 was weer een hit. Meer dan 30 deelnemers waren aanwezig. Ze kwamen van heinde en verre (o.m. Enschede, Tilburg en Purmerend) naar de Glasfabriek – tevens huiskamer – van Anne (Spies & Spreken).
In onze eigen top 4 stond het eten, dit keer gemaakt door Grace Stulting, gevolgd door de persoonlijke presentatie van Benedikt van Gemert en de onderlinge kennismaking in de gezellige ambiance van de Glasfabriek.
En wat zeker nog een vermelding waard is, is de ringenverkoop van Willie Huizing en haar actieve verkoper Rob de Waal. Ze hebben 8 ringen verkocht met een totaalwaarde van 80 euro. De helft van de opbrengst heeft Willie gedoneerd aan het project in Lombok van de heren Koen Ingels en Rik Soehardi

 

Willie Huizing overhandigd de opbrengst aan Koen Ingels
Willie Huizing overhandigd na afloop van de Business Brandal bijeenkomst de opbrengst aan Koen Ingels.

Vooraankondiging Business Brandal 21 oktober 2013 in Nijmegen.

Op maandagavond 21 oktober 2013 van 18.00 uur tot 21.00 uur organiseren we de laatste Business Brandal bijeenkomst voor het jaar 2013. We ontvangen jullie graag bij het Advocatenkantoor Poelmann Van den Broek !

Het programma ziet er als volgt uit:

17.30 uur        Inloop

18.00 uur        Welkom

18.10 uur        Twee 10-minutenpresentaties van Petra van Veldhoven en Frans Vodegel

18.30 uur        Lekker eten en onderling kennismaken

19.45 uur        Speeddaten met de heren Ron Brouwers en Brian Manusama

20.30 uur        Informele nazit met muziek van “De Roleroos”   

21.00 uur        Richttijd einde programma

We vragen een bijdrage van 25 euro (inclusief eten en drankjes). Nadat de bijdrage op de rekening van de stichting is binnengekomen ontvang je bij binnenkomst een kwitantie voor je boekhouding.
Heb je speciale dieetwensen laat het ons dan even weten. Stuur deze uitnodiging gerust door naar andere geïnteresseerde Indische ondernemers binnen jouw netwerk. Let op! De bijdrage is kostprijs. Om te voorkomen dat we als initiators bij afmeldingen (no show) met een restschuld blijven zitten, ontvangen deelnemers die zich niet  voor of pas na 14 oktober 2013 afmelden een factuur van 25 euro.

Aanmelden kan hier via het aanmeldingsformulier.

Hartelijke groet en graag tot dan,

Jerry Croes, Clark Nowack, Benedikt van Gemert & Andrew David

 

Locatie en Parkeren
Advocatenkantoor Poelmann Van den Broek
Sint Cannissiusingel 19f  te Nijmegen

Let op! Kom je voor 17.45 uur dan kun je zolang er plaats is, parkeren in de parkeergarage achter het kantoor.
Anders is de Wedren een alternatief.
Kom  je na 18.00 uur bel dan een van de onderstaande  mobiele nummers. Er  is dan namelijk geen receptionist(e) aanwezig om te openen.

Contact op 21 oktober 2013
Penningmeester: Benedikt 06-55763120
Secretaris : Jerry Croes  06-435 95934

Algemene info
Voorzitter:  Andrew David 026-3271590

Website www.businessbrandal.nl

 

 

 

Lees hier meer over Business Brandal

Business Brandal overzicht vanaf 2012

Er zijn al verschillende Business Brandal bijeenkomsten geweest. Hier vind je  overzicht van de Business Brandal bijeenkomsten, regelmatig gehouden in de Glasfabriek te Nijmegen.

Stichting Business Brandal is een feit.

Op 27 juni 2013 heeft het bestuur zijn handtekening gezet en is nu formeel een stichting. De stichting heeft ten doel aan intrapreneurs en entrepreneurs met Indische affiniteit een platform te bieden waar zij zich optimaal kunnen ontwikkelen in een “eigen” omgeving, zodat zij op eigen wijze hun onderneming en/of ondernemende houding optimaal kunnen doen floreren en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.

De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door een pro actieve houding ten aanzien van dit doel van de aangeslotenen.

Als initiatiefnemers kunnen we nu de Business Brandal zaken nog professioneler en zakelijker regelen.

Business Brandal Bijeenkomst op 17 juni.

De afgelopen Business Brandal bijeenkomst van 17 juni 2013 was weer een hit. Meer dan 30 deelnemers waren aanwezig. Ze kwamen van heinde en verre (o.m. Enschede, Tilburg en Purmerend) naar de Glasfabriek – tevens huiskamer – van Anne (Spies & Spreken).
In onze eigen top 4 stond het eten, dit keer gemaakt door Grace Stulting, gevolgd door de persoonlijke presentatie van Benedikt van Gemert en de onderlinge kennismaking in de gezellige ambiance van de Glasfabriek.
En wat zeker nog een vermelding waard is, is de ringenverkoop van Willie Huizing en haar actieve verkoper Rob de Waal. Ze hebben 8 ringen verkocht met een totaalwaarde van 80 euro. De helft van de opbrengst heeft Willie gedoneerd aan het project in Lombok van de heren Koen Ingels en Rik Soehardi.

Business Brandal bijeenkomst van 4 februari 2013
De afgelopen Business Brandal bijeenkomst van 4 februari 2013 was weer een geslaagd. Het wordt beaamt door de enthousiaste reacties van de ruim 35 deelnemers tijdens en na de bijeenkomst (Zie ook hun reacties in onze LinkedIn Business Brandal) . Enkele high lights zijn op nummer één het eten van Hanna, gevolgd door de muziek o.l.v. Rob & Kawan en de gemeenschappelijke discussie waarin meningen werden gedeeld over wat een Indische entrapreneur en intrapreneur ondernemend maakt.

Business Brandal bijeenkomst van 22 oktober 2012
De afgelopen Business Brandal bijeenkomst van 22 oktober was een succes. Het wordt een uitdaging dat bij de volgende bijeenkomst weer te evenaren. Maar dat komt wel goed gezien de enthousiaste reacties van de deelnemers (Zie hun reacties in onze LinkedIn Business Brandal) en het goede gevoel wat wij er aan hebben overgehouden.

Tijdens de laatste bijeenkomst met meer dan 25 deelnemers zagen we veel nieuwe gezichten en een groter wordende kern met vaste bezoekers. Uit de gehouden inventarisatie blijkt dat er behoefte is aan ons initiatief Business Brandal.

Business Brandal verslag 6 maart 2012

Ontstaan Business Brandal

Het idee, ondernemers met Indisch bloed, die gewoon op grond daarvan samenkomen onder het genot van een drankje en een lekkere hap, herkennen van gezamenlijkheden. Wat betekent dat voor jouw ondernemerschap?  Eventuele luchtige thema’s hebben binding met het ondernemerschap. De organisatie moet gemakkelijk, duidelijk en eenvoudig blijven.

Naam

Anne heeft de naam Business Brandal (ondeugend) van een oud-klasgenootje gekregen. Petra van Veldhoven heeft daarop een mooi logo in concept ontworpen.  Anne had nog het idee om Brandal een op een in het Nederlands te vertalen alleen Ondeugende Business gaf teveel ondeugende gedachten.

Eerste meeting business brandal

Een paar weken geleden hebben we onze eerste meeting gehad. Banyak ondernemers met Indisch bloed. Tijdens de voorstelronde gaf de opmerking “Ik ben maar 1/8 indisch” veel hilariteit op. Er was aandacht voor de stichting Cartini en een interessante presentatie van Tina Vermaesen over de business die zij in Nederland en Indonesië heeft opgebouwd. Tijdens en na het eten kwamen er  onderwerpen voorbij variërend van de gevolgen van de tweede wereldoorlog bij de tweede en derde Indische generatie tot het gebruik van Maleise woorden in het dagelijkse leven.

Adressen met contactgegevens

We hadden jullie de lijst met contactgegevens beloofd tijdens de Business Brandal bijeenkomst. Alleen staan er een aantal mensen op die niet (meer)aanwezig waren tijdens de bijeenkomst. Daarom het verzoek om je via LinkedIn aan te melden bij Business Brandal zodat je toch elkaars contactgegevens hebt. LinkedIn groep

 

De volgende Business Brandal bijeenkomst en locatie

Op dinsdag 26 juni organiseren we graag weer de volgende Business Brandal bijeenkomst. De animo is groot en de eerste aanmeldingen zijn al binnen. We willen de bijeenkomst kleinschalig houden maar aan de andere kant willen we zoveel mogelijk mensen de gelegenheid geven om deel te nemen. De ruimte bij Tiffin is ideaal tot 20 personen daarna wordt het erg krap. Het heeft natuurlijk ook zijn charmes. Een locatie in Nijmegen volgt in elk geval spoedig.